Soia

AdminAdmin
Guru
1362
Nic Pal
Traducerea:
Nic Pal
Soia și produse din soia

Soia aparține familiei leguminoase și este originară din Asia de Est. A fost folosită ca o sursă importantă de proteine ​​în Orient de peste 5000 de ani. Soia a fost introdusă în lumea occidentală în secolul al XX-lea.

Planta de soia prosperă într-o varietate de soluri și o gamă largă de climate, variind de la cele tropicale din Brazilia până la cele înghețate de pe insula Hokkaido din nordul Japoniei. Când boabele de soia se coc, păstăile devin tari și uscate. Deși majoritatea soiurilor de soia au culoarea galbenă, există soiuri rare care sunt negre, maro sau verzi.

Compoziția soia

Soia este un produs vegetal care este potrivit pentru toți cei care doresc să mănânce sănătos. Are un conținut ridicat de celuloză, lecitină, acizi grași omega-3, fitoestrogeni și izoflavone. Compoziția soiei include vitaminele A, C, E, H, B6, B9, B12 și multe minerale. Proteina din soia este în cantități mari astfel încât, soia este numită pe bună dreptate, carnea pentru vegetarieni.

100 g de boabe de soia conțin 446 de calorii, 19 g de grăsimi, 36.5 g de proteine ​​și 30 g de carbohidrați.

Soia

Alegerea și depozitarea soia

Soia proaspătă trebuie refrigerată și utilizată în decurs de două zile. Boabele de soia congelate pot fi păstrate câteva luni. Pe de altă parte, boabele de soia uscate pot fi păstrate într-un recipient ermetic pentru o perioadă mai lungă de timp.

Utilizări culinare ale boabelor de soia

Folosirea soiei este cel mai adesea asociată cu transformarea acesteia în alte alimente, cum ar fi tempeh, tofu, miso, laptele de soia sau alte ingrediente alimentare. Cu toate acestea, boabele de soia gătite pot fi folosite și ca ingredient în supe, sosuri și tocane. Cele mai cunoscute produse din soia sunt:

Sosul de soia - acesta este condimentul comun care se potrivește bine cu o serie de mâncăruri din legume și carne.

Uleiul de soia - avantajul acestui tip de ulei, ca si celelalte, este ca nu are colesterol. Are un gust neutru și este, de asemenea, foarte bogat în acizi grași importanți. Cel mai des este folosit pentru prepararea diverselor dressinguri pentru salate, dar faptul că rezistă la o temperatură mai mare de 180 de grade îl face potrivit pentru frigere și prăjire. Este folosit și pentru înăbușirea diverselor ingrediente.

Tofu - denumire de soia albă, aproape fără gust, care poartă pe bună dreptate titlul „regele produselor din soia”. Este utilizat pe scară largă în gătit - prăjit, ras în legume sau combinat cu diverse legume. Brânză de soia poate fi marinată cu sos de soia sau ulei de măsline, cu diverse condimente, rezultând o brânză cu aromă și gust foarte puternice. Rețineți că tofu are tendința de a absorbi aromele străine.

Soia - prăjită sau soia coaptă este o gustare foarte populară. Dacă vreți să mâncați sănătos, alegeți boabe de soia prăjite, fără sare.

Laptele de soia câștigă, de asemenea, popularitate, în special în rândul veganilor. De asemenea, este o alegere foarte bună pentru persoanele care suferă de intoleranță la lactoză.

Făina de soia poate fi folosită în toate felurile de mâncare în care se pune cea de grâu, dar totuși este necesar să se amestece împreună cu acesta din urmă.

Boabe de soia și făină de soia

Beneficiile soiei

Soia are multe beneficii pentru sănătate care vin sub forma calității proteinei din soia și a izoflavonelor genisteine ​​și daidzeină. Principalele beneficii pentru sănătate ale soiei pot fi rezumate în următoarele categorii:

- Soia îmbunătățește rezistența oaselor. Produsele din soia, cum ar fi laptele de soia, nu conțin mult calciu, dar izoflavonele din soia pot ajuta la reducerea riscului de osteoporoză. O serie de studii sugerează că izoflavonele din soia pot fi un factor care ajută la prevenirea pierderii osoase.

- Soia reduce riscul de boli de inimă. În țările în care produsele din soia sunt consumate în mod regulat, riscul de boli cardiovasculare este mai mic. Cercetările arată că soia poate ajuta la prevenirea bolilor de inimă prin scăderea colesterolului total, scăderea colesterolului din lipoproteinele de densitate și prevenirea formării de plăcii în artere, lucru care poate duce la accident vascular cerebral sau atac de cord. Aceste beneficii pentru sănătate sunt, de asemenea, în primul rând atribute ale izoflavonelor din soia. Genisteina poate crește flexibilitatea vaselor de sânge.

- Soia ajută la prevenirea unor tipuri de cancer. Mai multe studii au arătat că folosirea regulată de alimente din soia poate ajuta la prevenirea cancerelor legate de hormoni, cum ar fi cancerul de sân, cancerul de prostată și cancerul de colon.

Tofu

Produsele din soia precum tofu, tempeh și laptele de soia sunt foarte bogate în proteine. Această proteină este de foarte înaltă calitate deoarece conține toți aminoacizii esențiali. Soia este o sursă bună de lecitină și vitamina D. Acești antioxidanți naturali previn oxidarea colesterolului LDL. Soia este, de asemenea, bogată în magneziu, care joacă un rol important în sănătatea oaselor, a inimii si arterelor.

Probleme cauzate de consumul de soia

Este posibil ca unii oameni să fie intoleranți la soia, dar întrebarea ce cantitate ar provoca o alergie este încă discutabilă. Pe de altă parte, soia este unul dintre produsele OMG (modificate genetic).

Facebook
Favorite
Twitter
Pinterest

Articole de top astăzi