Caise

AdminAdmin
Guru
1412
Nic Pal
Traducerea:
Nic Pal
Caise

Caisele sunt fructe mici, aurii, portocalii, cu o suprafață moale și catifelată, nu prea suculente, dar cu siguranță dulci. Caisele sunt unul dintre cele mai așteptate fructe de vară. Culoarea auriu-portocalie și pielița catifelată fac caisul atât de irezistibil.

Caisele provin din China, dar au fost aduse în Europa prin Armenia, motiv pentru care numele lor științific este Prunus armenaica. Copacii de caise au fost aduși în Virginia în 1720, iar misionarii spanioli i-au răspândit în California în 1792. Climă de acolo este perfect potrivită pentru culturile de caise, așa că principala producție de caise din Statele Unite este din grădinile însorite din California.

Ce conțin caisele

Caisele sunt o sursă excelentă de vitamina A, vitamina C, fibre, potasiu și triptofan. Conțin cantități de invidiat de vitamine din grupa B, E și PP. Sunt bogate în carbohidrați, dintre care majoritatea sunt substanțe pectinice și zaharuri ușor digerabile - fructoză, glucoză și maltoză.

Caisele conțin substanțe fitochimice numite carotenoide - compuși care conferă fructelor și legumelor culorile roșu, portocaliu și galben. Puternicul antioxidant licopen este unul dintre carotenoizii gășiți în caise. O caisă conține 16, 8 calorii, 0, 49 g de proteine și 1 miligram de colesterol.

Caise proaspete

Alegerea și păstrarea caiselor

Sezonul caiselor este din mai până în august. Iarna sunt importate din America de Sud. Atunci când alegeți caise ar trebui să căutați fructe cu o culoare portocalie intensă, evitându-le pe cele care sunt palide și galbene. Caisele ar trebui să fie de asemenea, ușor moi. Pentru a ne bucura de cantitatea maximă de antioxidanți, ar trebui alese fructele complet coapte. Evitați caisele cu pete prea moi și maronii, acest lucru însemnând că sunt prea coapte.

Păstrați caisele până la 2-3 zile la temperatura camerei iar într-un loc întunecat, uscat și răcoros le puteți păstra până la 3 săptămâni.

Utilizarea culinară a caiselor

Caisele pot fi consumate atât ca fructe proaspete, cât și uscate sau folosite pentru a face prăjituri și dulcețuri. De asemenea, fructele pot fi distilate pentru a face țuică și lichior. Nectarul cu pulpă de caise este unul dintre cele mai delicioase băuturi. Caisele fac parte din multe creme pentru prăjituri. Sunt folosite pentru decor, iar pentru a le conservă pe timp de iarnă, pot fi făcute compot.

Uleiurile esențiale din sâmburele lor sunt vândute în comerț că ulei de migdale amar. Turcia, Italia, Rusia, Spania, Grecia, SUA și Franța sunt principalii producători de caise.

Cu caise poți pregăti multe rețete delicioase. Aici aveți câteva: Mușchi de porc cu caise, Prăjitură vegană suculentă de caise, Tort de biscuiți biscuiți cu caise, Ceai de casă cu gheață, din piersici și caise, Ruladă cu smântână și caise, Sirop de caise, Chec cu ricotta și caise, Prăjitură cu cacao și caise, Compot de vară cu corcodușe și caise și multe altele.

Castron cu caise

Beneficiile caiselor

Nutrienții din caise pot ajută la protejarea sănătății inimii și a ochilor. Consumul a trei sau mai multe caise pe zi reduce riscul de degenerescență maculară legată de vârstă. Degenerescență maculară este una dintre principalele cauze ale pierderii vederii la vârstnici. Vitamina A, conținută din abundență în caise, este un bun antioxidant care promovează vederea bună și protejează împotriva radicalilor liberi.

Concentrația mare de beta-caroten și licopen din caise le face un aliment extrem de important pentru sănătatea inimii. Ele protejează colesterolul LDL de oxidare, ceea ce poate ajută la prevenirea bolilor de inimă. Carotenoizii și licopenul reduc semnificativ riscul de a dezvoltă cancer de prostată. Doar o mână de caise conține doză zilnică recomandată de beta caroten necesară organismului nostru.

Caisele conțin, de asemenea, nutrienți precum vitamina A, care ajută la o vedere bună. Vitamina A este un antioxidant puternic care luptă împotriva radicalilor liberi și a leziunilor celulare și tisulare. Radicalii liberi pot deteriora cristalinul ochiului.

Caisele sunt, de asemenea, o bună sursă de fibre, care ajută la îmbunătățirea procesului digestiv. Caisa este ideală împotriva constipației și a tulburărilor digestive precum diverticuloza. Consumă caise uscate împotriva constipației deoarece conțin mai multe fibre decât cele proaspete și sunt mai benefice pentru constipație în acest caz. Caisa este de asemenea, cunoscută ca un ajutor puternic împotriva viermilor intestinali.

Lista nesfârșită de ingrediente și beneficii ale caisei ar putea continuă și mai departe, nu este de mirare că aceste caise uscate au fost numărul unu pe lista de aprovizionare a astronauților NASA.

Coș cu caise

Potasiul din caise este un mineral foarte important pentru sănătatea generală a organismului. Ajută la echilibrul fluidelor din organism – ajută împotriva retenției de lichide și în același timp protejează împotriva deshidratării.

Sâmburii de caise sunt de asemenea, foarte benefici. În ceea ce privește compoziția nutrițională și substanțele utile, acestea se apropie de migdale. Sâmburii de caise sunt folosiți în medicina populară pentru ameliorarea laringitei, bronșitei și a altor boli ale sistemului respirator.

Caisele uscate sunt, de asemenea, extrem de benefice. O mână de caise uscate are un conținut nutrițional de 5 ori mai mare decât o caisă proaspătă mare. Puteți servi gustări între mese pentru a vă crea o senzație de sățietate, evitând gustările gustările nesănătoase. Ele susțin digestia și sunt foarte benefice pentru intestine și stomac. Conțin cantități uriașe de beta caroten, ceea ce le face extrem de sănătoase.

Caisele uscate au un efect antibacterian foarte bun, motiv pentru care susțin detoxifierea organismului. Ele protejează împotriva radicalilor liberi care dăunează pielii și încetinesc procesul de îmbătrânire.

Probleme cauzate de consumul de caise

Caisele uscate care sunt produse comercial pot fi tratate cu dioxid de sulf. Sunt tratate cu sulf pentru a le prelungi durata de valabilitate, deoarece este un tip de conservant care previne oxidarea și decolorarea. Sulful poate provoca reacții alergice la persoanele care suferă de astm.

Caisele nu sunt recomandate persoanelor care suferă de diabet, funcție tiroidiană redusă și boli hepatice.

Cosmetică cu caise

Pe lângă faptul că este un fruct gustos și benefic, caisele sunt utilizate pe scară largă și în cosmetică. Măștile cosmetice cu caise au un efect benefic asupra pielii - o împrospătează și o întineresc. Uleiul de caise obținut din sâmburi este folosit și în măștile cosmetice care elimină ridurile.

Îți poți face propria cremă cosmetică de caise. Pentru a face acest lucru, topiți 2 linguri de ulei de migdale, 2 linguri de lanolină și 1 lingură de ulei de caise. Se amestecă totul și se adaugă 3 linguri de suc de lămâie.

Dieta cu caise

Vara este un anotimp cu o bogăție imensă de fructe, iar caisele sunt una dintre cele mai gustoase modalități de a ne încarcă organismul cu substanțe și vitamine utile. Caisele sunt o sursă excelentă de fibre alimentare, datorită cărora consumul lor reglează peristaltismul și ajută digestia.

Caisă

Dacă vrei să faci o dietă cu caise, te poți angaja la o zi pe săptămână în care să mănânci doar caise proaspete, apă și ceai neîndulcit. Dacă vrei să slăbești câteva kilograme în plus, continuă regimul de slăbire timp de 2-3 zile. Dieta cu caise se caracterizează printr-un conținut scăzut de grăsimi și carbohidrați, motiv pentru care ușurează activitatea sistemului digestiv și susține pierderea în greutate. În același timp, încarcă organismul cu vitamine, minerale și fibre utile.

Dieta este foarte ușor de urmat. Se consumă 1-1, 5 kg de caise pe zi, împărțite în mai multe mese - de preferință 4-5. Bea multă apă, ceai verde sau ceai din plante opțional. Dacă vă simțiți lipsiți de energie sau oboseală excesivă, se poate consumă miere sau polen de albine.

Este bine să faci dietă cu caise în weekend, când organismul nu este atât de activ și, în același timp, vor fi evitate mesele grele tipice weekend-urilor.

O zi de detoxifiere cu caise se poate face în fiecare săptămână, dar dieta de 2-3 zile poate fi urmată o dată pe lună. Nu trebuie urmată de femeile însărcinate și de persoanele cu boli cronice severe.

Facebook
Favorite
Twitter
Pinterest

Articole de top astăzi